Nova Škoda Fabia 130 specijalna verzija

Škoda predstavlja novu vrhunsku verziju modela Fabia u posebnom izdanju inspirisanom motosportom, nudeći više snage, brže reakcije i upečatljiv dizajn.

Škoda Fabia je više od četvrt veka među najprodavanijim modelima brenda, dok trenutna reli verzija RS Rally2, pobeđuje na reli takmičenjima širom sveta. Ali šta se dešava kada se ova dva sveta spoje? Inženjeri u Mladoj Boleslav imaju odgovor – nova Škoda Fabia 130 donosi reli DNK u serijsku proizvodnju.

Zasnovana na Monte Carlo paketu opreme četvrte generacije modela Fabia, verzija Fabia 130 dodaje jedinstvene karakteristike dizajnirane da svakodnevnu vožnju pretvori u pravo sportsko iskustvo. Najznačajnija promena nalazi se ispod haube: benzinski motor 1.5 TSI je podešen da isporuči dodatnih 20 kW, dostižući ukupnu snagu od 130 kW. Maksimalni obrtni moment ostaje na 250 Nm, ali je sada dostupan u širem opsegu obrtaja. Motor ima oštriji karakter, nudeći poboljšanu fleksibilnost u srednjem opsegu obrtaja i brži odziv.

Sedmostepeni DSG menjač je takođe poboljšan, reagujući brže zahvaljujući optimizaciji i pružajući zanimljivije iskustvo vožnje. Sa novostečenim dinamičkim mogućnostima, Fabia 130 može ubrzati od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde*. Maksimalna brzina je 228 km/h*, što ovo specijalno izdanje čini najbržim proizvodnim modelom Fabia u istoriji. Od Monte Carlo verzije, automobil zadržava sportsku šasiju spuštenu za 15 mm, što dodaje stabilnost i preciznost. Odziv upravljača je poboljšan za još dinamičnije iskustvo vožnje.

U okviru infotainment sistema vozači će otkriti dodatna iznenađenja. Fabia 130 nudi mogućnost deaktivacije ASR sistema za kontrolu proklizavanja, omogućavajući entuzijastima da istraže granice prianjanja guma. Alternativno, ASR Sport režim dozvoljava kasnije intervencije ESC sistema za stabilnost. Kao rezultat toga, novi model se oseća kao kod kuće ne samo na javnim putevima već i na zatvorenim stazama.

Sportski duh verzije Fabia 130 otkriva se na prvi pogled. Karakteristični elementi dizajna uključuju novi produžetak prednjeg branika, zadnji spojler i Libra točkove od 18 inča sa posebnom završnom obradom. Zatamnjeni Bi-LED farovi, crveno obojene kočione čeljusti i crna dekorativna folija na zadnjem delu, dodatno naglašavaju dinamičan karakter modela, dok dvostruki izduvni vrhovi dodaju završni dodir.

Dostupne su četiri metalik boje karoserije – bela, plava, crvena i crna. Prednji blatobrani imaju logo sa motivom 130. Inspiracija motosportom nastavlja se i u kabini, gde putnike na prednjim sedištima dočekuju sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu. Srebrni dekorativni umeci ukrašavaju instrument tablu i panele vrata, dok posebne ploče na pragovima modela Fabia 130 dočekuju putnike pri ulasku.

Prva generacija modela Škoda Fabia debitovala je 1999. godine i brzo je postala omiljena među vozačima širom sveta. Do danas je proizvedeno više od pet miliona jedinica, a trenutna četvrta generacija lansirana je 2021. godine. Motosport je bio stalni deo priče o modelu Fabia – od WRC do S2000 i R5. Danas, u kategoriji Rally2 (ranije R5), Fabia ostaje najuspešniji automobil u svojoj klasi, kome veruju stotine vozača širom sveta.

Škoda Fabia 130 pruža više performansi, bolje iskustvo vožnje i sportski dizajn, a istovremeno odaje počast pobedničkoj verziji Škodi Fabia RS Rally2. Ovo specijalno izdanje biće proizvedeno u ograničenom broju, a prve isporuke kupcima zakazane su za decembar ove godine. (Ova verzija modela je dostupna na određenim tržištima).

Škoda Fabia 130: Kombinovana potrošnja: 5,5 - 5,6 l/100 km, kombinovana emisija CO2: 126,0 - 128,1 g/km; Informacije o potrošnji i emisiji CO2, prikazane u rasponima, zavise od izabrane opreme vozila.

*Ovo su samo preliminarni podaci.

Najnovije vesti

Sve vesti