„Naši rezultati ostaju vrlo jaki i nakon trećeg tromesečja. Ovo je veliko postignuće, posebno s obzirom na kontinuirane izazove na tržištu. Povećanje operativne dobiti od 5,4% na 1,790 milijardi evra i snažan razvoj neto novčanog toka pokazuju čvrste temelje našeg uspešnog poslovnog modela i dosledno sprovođenje našeg programa Next Level Efficiency+. Osim toga, nastavljamo da tražimo potencijal za uštedu troškova unutar sinergija Brand Group Core, kao što je razvoj i proizvodnja dolazećeg potpuno električnog crossovera Epiq. I dalje smo uvereni u našu sposobnost održavanja pozitivne putanje kroz disciplinovano upravljanje troškovima i jasan fokus na naše strateške ciljeve.“ Holger Peters, član Uprave Škoda Auto za finansije, IT i pravne poslove
„U prva tri tromesečja potražnja za Škodinim vozilima značajno je porasla. U Evropi nadmašujemo celokupno tržište, držeći treće mesto zahvaljujući našoj širokoj ponudi modela, a ujedno smo i drugi najprodavaniji brend među važnim flotnim kupcima. Štaviše, gotovo svaki četvrti Škodin automobil isporučen u Evropi sada je elektrifikovan. To nas čini optimističnima za budućnost. Naš sledeći korak biće lansiranje novog potpuno električnog crossovera Epiq, koji će biti Škodin novi ulazni model u električnu mobilnost, s cenom koja će na mnogim tržištima odgovarati ICE modelu Kamiq.“ Martin Jahn, član Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing
Škoda je takođe zabeležila značajan rast na svom najvećem tržištu, Nemačkoj, sa 153.800 isporuka, što odgovara apsolutnom porastu od 13.800 vozila (+9,9% u odnosu na prethodnu godinu). Drugi značajni porasti zabeleženi su na drugom najvećem tržištu, Češkoj (67.700; +6.000; +9,8%) i trećem najvećem tržištu, Ujedinjenom Kraljevstvu (66.100; +7.800; +13,4%), kao i u Danskoj (15.100; +5.600; +59,2%) i Španiji (30.000; +5.400; +21,9%). Izvanredno postignuće je drugo mesto u Evropi po flotnoj prodaji vozila (isključujući službena vozila i najam).
Elektrifikacija se ubrzava: Elroq i Enyaq među najtraženijim električnim vozilima u Evropi. Tokom prva tri tromesečja ove godine, Škoda Auto je širom sveta isporučila 150.700 vozila s elektrifikovanim pogonom (BEV i PHEV). U Evropi je kombinovani udeo isporuke BEV i PHEV vozila iznosio 24,1% (2024: 11,1%). U kategoriji BEV, Škoda je postala četvrta najprodavanija marka s tržišnim udelom od 6,6%.
Uspeh Škoda BEV modela bio je ključan: marka je globalno isporučila 118.600 BEV vozila – 60.400 jedinica Elroq-a i 58.200 jedinica modela Enyaq porodice. U Evropi se oba modela nalaze među deset najboljih električnih vozila: Elroq je treći, a Enyaq šesti.
U Češkoj, Danskoj i Slovačkoj, Elroq je najprodavanije BEV vozilo; U Austriji, Holandiji i Švajcarskoj nalazi se među prva tri. Enyaq se plasirao među prva tri u Češkoj, Nemačkoj, Finskoj, Austriji, Slovačkoj i Švajcarskoj. Potražnja kupaca i dalje raste; u septembru je Škoda Auto zabeležila rekordni mesečni broj isporuka električnih vozila (17.400), a do kraja oktobra kompanija je primila više od 170.000 narudžbina za potpuno električne modele širom sveta. Najpopularniji Škodin model ostaje Octavia sa 142.200 isporuka kupcima, a slede Kodiaq i Kamiq.
Na međunarodnim tržištima, Škoda je takođe zabeležila porast isporuka. U Indiji je Škoda dodatno ojačala svoj drugi stub uz svoje ključno evropsko tržište. Ukupne isporuke kupcima više su se nego udvostručile u odnosu na prethodnu godinu, dosegnuvši rekordnih 49.400 (+106,1%). Kylaq je činio značajan udeo s 30.100 isporučenih vozila. U septembru je brend ostvario prekretnicu od 100.000 proizvedenih Kushaq jedinica.
U Vijetnamu je u septembru započela proizvodnja i prodaja limuzine Slavia, drugog lokalno sastavljenog modela, nakon Kushaq-a. U oktobru je Škoda Kodiaq osvojio titulu „Porodični automobil godine“ na renomiranoj vijetnamskoj dodeli nagrada Better Choice.
U Turskoj, drugom najvećem inostranom tržištu za Škodu, isporuke su dosegle 32.200 vozila (+7,0%), podstaknute snažnom potražnjom za modelima Superb i Octavia. U Maroku je proizvođač automobila ostvario 4.500 isporuka (+43,8%), dodatno učvršćujući svoj uticaj u severnoafričkoj regiji.
U septembru je izložbeni automobil Škoda Epiq pružio pregled gotovo proizvodne verzije nadolazećeg potpuno električnog gradskog SUV crossovera planiranog za 2026. godinu. Biće to Škodin ulazni model u e-mobilnost, s cenom sličnom kao i za njegov pandan s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, Kamiq, na mnogim tržištima. Češki proizvođač automobila takođe će predstaviti proizvodnu verziju koncept studije Vision 7S, potpuno električnog velikog porodičnog SUV-a. Gledajući dalje u budućnost, nedavno predstavljeni Vision O pruža konkretan pogled na Škodinu električnu budućnost u segmentu karavana i razvijeni dizajnerski pravac Modern Solid.