Johannes Neft, novi član odbora za tehnički razvoj ŠKODA AUTO, rekao je: „Korišćenje test automobila omogućava nam da izvučemo zaključke o brojnim tehničkim parametrima u ranoj fazi razvoja i izvršimo potrebna prilagođavanja mnogo pre početka serijske proizvodnje novog modela. Sada činimo sledeći korak. U budućnosti ćemo godišnje proizvoditi 300 test vozila i 120 prototipova sa maksimalnom efikasnošću u našem novom, najsavremenijem objektu u Mlada Boleslav. Ovde smo stvorili idealne uslove za razvoj vozila na najvišem nivou i to će oblikovati budućnost našeg brenda.“
Kako bi se nadzirala proizvodnja ne samo pojedinačnih delova, već i vozila u celini, klasični testovi ostaju neophodni, uprkos tome što digitalne simulacije i modeli dobijaju veću važnost u fazi testiranja. Zbog sve složenije i moćnije elektronske arhitekture modernih vozila, fokus je na funkcionalnim testovima elektrike, elektronike i sistema asistencije, kao i na komunikaciji između računara u automobilu. ŠKODA je u novom pogonu proizvela neka test vozila za električni ENYAQ iV.
David Vaněk, šef proizvodnje modela i prototipova, dodao je: „Naš novi pogon ima tri sprata i sadrži skladište delova, limariju, završnu montažu i farbaru, a sve u neposrednoj blizini osiguravajući kratke udaljenosti. Istovremeno, visok stepen automatizacije objekta omogućava agilnije procese i značajno povećanje proizvodnih kapaciteta za test vozila i prototipove. Pored toga, zgrada sadrži najsavremenije tehnologije virtualne realnosti, kao i 168 radnih mesta u open-space kancelarijama i 13 sala za sastanke. Veliki deo kompleksa - 14.000 m² - koristi se za proizvodnju vozila.“
U prizemlju se nalazi skladište delova, uključujući natkriven prostor za istovar kamiona. Karoserije automobila su na drugom spratu, dok se na trećem spratu nalaze završni sklopovi i farbara. Teretni lift koristi se za transport materijala između spratova.Uz pomoć dve robotske stanice, udeo automatizacije u limariji povećan je sa 15 na 45 posto. Ovo udvostručuje proizvodni kapacitet na deset karoserija sedmično - dok je potrebno 20 posto manje prostora.
Tehnologija virtualne realnosti omogućava konfiguraciju i prilagođavanje radnih stanica unapred, a u logistici se koriste najsavremeniji IT sistemi. Kontrola kvalitete integrisaće se u proizvodni proces i odvijati se paralelno s odgovarajućim proizvodnim koracima. Novi objekat takođe uključuje stazu za kretanje do 300 km/h u svrhu obavljanja testova.
Pogon za proizvodnju novih modela i prototipova takođe je vrlo napredan sa ekološkog stanovišta. Na kratkim udaljenostima godišnje se uštedi približno 1.800 l goriva, što omogućava smanjenje emisije CO₂ za oko pet tona. Celokupno skladište koje je sada deo proizvodnje vozila rezultira daljim uštedama, smanjujući logističke troškove za više od 150.000 evra godišnje.