This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.

EL. AUTOMOBILI PITANJA I ODGOVORI

Kakva je svrha kupovine električnog automobila ako ne sledim najnovije trendove?

Važno je shvatiti da električnim motorom nećete opteretiti okolinu bukom ili emisijama. Tih rad i nula lokalnih emisija osiguravaju ekološku prihvatljivost. U budućnosti eMobility nudi mnogo novih usluga koje trenutno pripremamo za Vas. Na primer, punjenje automobila iz udobnosti kuće nije samo pogodno, već i jeftinije, jer posebne tarife za električne automobile znače da ćete koristiti jeftiniju energiju za svoj automobil i svoj dom.

Koliko salona će prodavati električne automobile?

Na kraju će svi naši dileri ponuditi električna vozila. Svaki od ovih partnera daće Vam osnovne informacije o eMobilnosti i imaće bar jedan od modela u izložbenom salonu. Takođe će moći da vam ponude probnu vožnju u električnom automobilu. (Treba da uzmete u obzir da distributer možda nema samo čisto električne modele, već i plug-in hybrid modele.)

 

Da li su električni automobili opasni prilikom saobraćajne nezgode?

Poput konvencionalnih automobila, i električni automobili su podvrgnuti standardnim crash testovima i zabeležili su dobre rezultate. Baterije nisu eksplozivne u nesreći. Takođe, električni automobili takođe mogu da rade bez kvačila, menjača ili motornog ulja što su tipični uzroci požara u sudaru. Sve u svemu, oni imaju mnogo manje komponenata, što dodatno smanjuje verovatnoću kvara. Baterije su potpuno izolovane od ostatka automobila, a u slučaju nezgode, ceo sistem je isključen.

Da li će moj EV ispuštati zvukove?

Ovo područje je sada pokriveno zakonodavstvom, a modeli SUPERB iV, OCTAVIA iV, ENYAQ iV i CITIGOe iV koriste e-zvuk.

Da li je moj EV opasnost za pešake?

Kako su EV vozila generalno tiša od konvencionalnih vozila, vozači EV-a moraju biti malo oprezniji pri malim brzinama. Novo evropsko zakonodavstvo znači da će i naša EV vozila imati e-zvuk kako bi se osiguralo da ih drugi mogu čuti, posebno u pešačkim zonama.

 Koji je vek trajanja EV?

Ovde dolaze u obzir različiti faktori, posebno stil vožnje, briga o automobilu i poštovanje propisanih termina održavanja. Ono što možemo da Vam garantujemo je da će zagarantovani vek trajanja baterije ŠKODE biti 8 godina ili 160.000 km.

Šta je ŠKODA Connect i kako je povezan sa eMobilnošću?

ŠKODA Connect je aplikacija koja osigurava da uvek imate kontrolu nad svojim vozilom. Možete da proverite domet punjenja, podatke o vožnji ili gde ste parkirali automobil. Možete čak da proverite da li ste zaključali vozilo. Prilično neverovatno, zar ne?

Gde će se praviti električni automobili?

• SUPERB iV će se proizvoditi u Kvasinama.

• CITIGOᵉ iV u Bratislavi.

• ENYAQ iV u Mladoj Boleslavi.

Da li će se sve komponente proizvoditi u Češkoj?

ŠKODA AUTO je uložila značajne sume u izgradnju nove infrastrukture za proizvodnju električnih vozila u našim pogonima i u proizvodnju litijum-jonskih baterija direktno u Mladoj Boleslavi. Pored električnih vozila, od 2019. godine pogon Mlada Boleslav proizvodi i električne komponente za plug-in hibridne modele nekoliko marki grupe Volksvagen. Kao i kod naših konvencionalnih modela, nabavljaćemo neke delove od naših dobavljača.

Koja je buduća vizija ŠKODE za električna vozila?

Prateći CITIGOᵉ iV, SUPERB iV i OCTAVIA iV, s ponosom lansiramo potpuno električni ENYAQ iV.

Koji će se modeli biti elektrifikovani?

U našem asortimanu pripremamo nekoliko modela za različite vrste elektrifikacije. Do 2025. najmanje 10 modela ŠKODA biće potpuno električno. Prema Strategiji 2025,  ŠKODA AUTO će uložiti dve milijarde evra u razvoj električnih automobila i novih usluga tokom naredne četiri godine.

 Koja je razlika između plug-in hibrida, hibridnog i električnog automobila?

Plug-in hibridna vozila (PHEV) kombinuju klasični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorom koji se može napuniti iz električne utičnice. PHEV se može voziti u čisto električnom režimu, ali domet je ograničen na 50 do 60 kilometara. Hibrid (HEV) kombinuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorom, ali ne može da se puni iz spoljne mreže. Baterija koja napaja elektromotor se puni samo vožnjom i napravljena je samo za kratke domete, posebno za pokretanje. Električno vozilo (BEV) nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Umesto toga, on napaja automobil koristeći samo bateriju, koja se može puniti iz spoljnog izvora napajanja.

 Koja je razlika između električnog automobila i plug-in hibrida?

Oba tipa imaju utičnicu za punjenje, ali se bitno razlikuju. Priključni hibrid, koji se ponekad naziva i PHEV (Plug-in Hibrid Electric Vehicle), kombinuje klasični motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa električnim motorom koji se može napuniti iz električne utičnice i iz energije koja se obnavlja tokom vožnje. PHEV se takođe može voziti u čisto električnom režimu, ali domet je ograničen na 30-60 kilometara.

Koja je razlika u životnom ciklusu EV-a i hibrida?

Ne postoje fundamentalne razlike u životnom ciklusu bilo kog vozila, bilo da su hibridi, priključni hibridi ili automobili samo na električni pogon. Glavna razlika je u tome što hibridi i priključni hibridi i dalje imaju motore koji se oslanjaju na benzin, dok potpuno električni automobil ne generiše nikakve emisije jer je potpuno akumulatorski.

Da li su električni automobili pouzdani?

Kao što već znate, sva naša ŠKODA vozila su izuzetno pouzdana i naši električni automobili nisu izuzetak. Ulažemo mnogo truda u proizvodnju vozila vrhunskog kvaliteta i pravimo ih samo od pouzdanih delova po najvišim standardima koje su dizajnirali naši vredni inženjeri.

 Postoji li razlika u pouzdanosti između električnih i konvencionalnih vozila?

Generalno, EV, hibridi i priključni hibridi su pouzdani kao i svako drugo ŠKODA vozilo. Potpuno električna vozila imaju manje pokretnih delova i manje operativnih troškova, što je vrlo zgodno za Vas i ni na koji način ne utiče na pouzdanost naših vozila.

Da li EV treba dodatno održavanje?

EV-u nije potrebno više održavanja nego bilo kom drugom vozilu, jer su redovno održavanje i servisni pregledi važni za svaki automobil kako bi se osigurala njegova pouzdanost i sigurnost. Imajući to u vidu, električni automobili nemaju ulje ili tečnosti za prenos koje treba menjati, a imaju i manje pokretnih delova.

 Kako da pronađem servisni centar koji servisira električne automobile?

Svaki auto servis ŠKODA AUTO moći će da servisira električne automobile i hibride. Međutim, specijalizovane popravke baterija mogu izvršiti samo izabrani servisni centri. Trenutno radimo na razvoju i sertifikaciji servisnih centara kako bismo ponudili standard usluga u skladu sa onim na šta su naši kupci navikli.

 Šta treba servisirati?

Električna vozila nisu toliko zahtevna za upotrebu. Imaju manje delova koji se troše. Nemaju svećice, cilindre, ubrizgavanje, turbo punjače, rezervoare za ulje itd. Stoga se usluge fokusiraju uglavnom na proveru kočionog sistema i napona ili na merenje kapaciteta baterije, tj. ožičenja vozila. Detalji o servisiranju električnih vozila zavisiće od modela i njegove opreme.

Koliko često treba da menjam delove?

Kao i kod bilo koje druge ŠKODE, ako se brinete o svom ŠKODA električnom automobilu, malo je verovatno da ćete morati tako često da menjate delove.

 Koliko često će mom EV trebati servisa i održavanja?

U ŠKODI našim kupcima preporučujemo opštu uslugu nakon što automobil dostigne određenu kilometražu. Glasovni asistent Laura biće dostupan u vašoj ŠKODI i obavestiće Vas kada Vam zatreba pregled. Čak će Vam pomoći da rezervišete uslugu u jednom od naših pouzdanih servisa

Koji su redovni intervali servisiranja?

Osnovni servisni pregled potreban je nakon 2 godine ili 30 000 km, a nakon toga svakih 30 000 km ili jednom godišnje. Prošireni servisni pregled potreban je nakon 3 godine ili 60 000 km, a nakon toga svakih 60 000 km ili dve godine. Ovo se ponegde može razlikovati.

Mogu li sam da obavim redovno održavanje s obzirom na količinu elektronike u automobilu?

Kako vozilo ima električni sistem, potrebno je definisati konkretan posao sa kojim se vozači mogu sami nositi (tipa na koji su navikli kod konvencionalnih ŠKODA automobila). Međutim, obim ove aktivnosti biće ograničen kako motor vremenom postaje sve jednostavniji. Naravno, ostaće osnovni zadaci povezani sa radom vozila, poput provere pritiska u gumama i dolivanja radnih tečnosti. Sve ostalo preporučujemo da prepustite ovlašćenom servisnom centru.

Mogu li šlepovati automobil pomoću konopca?

Elektromotor se ne može vući konopcom ili vučnim kolicima. Uvek koristite hidrauličnu ruku i stavite automobil na platformu kada je potrebna vuča. Vozilo možete gurati na kratke razdaljine, ali ono mora biti u neutralnom položaju i kontakt mora biti uključen

Da li je bolje parkirati e-vozilo u senci ili na suncu?

Sunce ne dopire do baterije jer se nalazi u podu vozila. Međutim, hlađenje vozila zahteva energiju baterije, što smanjuje domet.

Šta se događa ako u automobil udari grom?

Automobil se ponaša kao konvencionalni automobil. Udar groma nije kritičan. Ako se vozilo puni, osigurač će se aktivirati. U najgorem slučaju, punjač će biti uništen.

Šta se dešava kada automobil prođe kroz vodu?

Automobil se ponaša kao konvencionalni automobil. Visokonaponska baterija je zapečaćena kako bi se sprečilo prodiranje vode.

Može li moj EV eksplodirati u vodi?

EV se ponaša kao i svako konvencionalno vozilo kada se vozi kroz baru ili visoku vodu. Visokonaponska baterija je zapečaćena kako bi sprečilo prodiranje vode i definitivno nećete morati da brinete o neočekivanim eksplozijama.

Da li bateriju može oštetiti namagnetisani predmet, mobilni uređaj ili visoki naponom u automobilu ili su joj performanse smanjene?

Budući da je baterija elektromagnetno zaštićena, ovi predmeti nemaju negativan uticaj na bateriju.

Koliko mogu da vozim zimi?

Sa svakom generacijom električnih vozila, domet za jedno punjenje postaje sve bolji i bolji. ŠKODA ENYAQ iV predviđa domet do 500 kilometara, što je dovoljno za duga i neograničena putovanja. Kao što automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem zimi imaju nešto veću potrošnju, tako i električni automobili moraju da troše više energije u hladnom vremenu.

Da li su ŠKODA EV isplativa?

Lansiranjem hibrida, priključnih hibrida i potpuno električnih automobila želimo da električnu mobilnost učinimo dostupnom svima. Mislimo da su naša električna vozila odlična isplativa alternativa koja generiše niske emisije ili su bez emisija.

Da li su električna vozila skuplja?

To zavisi od zemlje u kojoj želite da kupite EV. Uopšteno govoreći, CITIGOᵉ iV je isplativa verzija jer je prikladno gradsko vozilo, dok je ENYAQ iV nešto skuplji, ali odlična opcija za velike udaljenosti i porodična putovanja.

Postoje li druge mogućnosti kupovine EV-a?

Opcije zavise od zemlje u kojoj želite da finansirate ili iznajmite EV. Sigurni smo da postoji više opcija i da vam lokalno zastupništvo može pomoći da pronađete najbolju za vas.

Da li štedim novac kupujući EV?

Električna vozila definitivno mogu dugoročno da Vam uštede, jer su prosečni operativni troškovi mnogo niži nego kod konvencionalnih vozila. U zavisnosti od zemlje u kojoj živite, možda čak imate koristi od poreskih olakšica ili drugih državnih podsticaja. Za više informacija preporučujemo da kontaktirate svog lokalnog prodavca.

Kako se cena EV ili hibrida upoređuje sa konvencionalnim vozilom?

Rasponi cena uglavnom zavise od zemlje u kojoj želite da kupite vozilo, jer postoji mnogo faktora koji utiču na stvarne cene. Uopšteno govoreći, operativni troškovi EV-a su znatno niži, ali mogu biti skuplji za kupovinu od njihovih konvencionalnih kolega.

Kakve prednosti ŠKODA AUTO (ne vlada) nudi pojedincima zainteresovanim za kupovinu električnog automobila u poređenju sa onima koji žele kupiti automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem?

Za naše kupce pripremamo veoma zanimljivu ponudu cena novih automobila i pratećih usluga. Objavićemo konkretne informacije kako se predstavljaju pojedinačni modeli električnih automobila ŠKODA. Ukupna cena takođe će zavisiti od vladinih podsticaja pripremljenih za pojedince. O svemu se trenutno pregovara.

Koliko košta rad električnog automobila na 100 km (čisto teoretski i u proseku, imajući u vidu da su cene dobavljača drugi faktor), isključujući i amortizaciju?

Procenjena cena „goriva“ u radu električnog vozila daje neku vrstu procene. Po prosečnoj ceni od 1,25 evra po litru benzina i potrošnji od oko 6 litara na 100 km, to iznosi približno 7,50 evra. Vožnja na 100 km u električnom automobilu koristi oko 17 kVh. Po ceni od 0,12 evra po kVh, vožnja električnim automobilom na 100 km košta 2,00 evra. Cena po kVh, međutim, zavisi od Vaše tarife, koju definitivno treba da prilagodite u skladu sa radom električnog automobila kako biste imali koristi od najboljih cena energije. Još jedan faktor koji utiče na troškove rada je servisiranje i održavanje vozila. Neće biti potrebno, na primer, menjati ulje, filtere i druge delove povezane sa složenim sistemom motora sa unutrašnjim sagorevanjem.