This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.

BATERIJE PITANJA I ODGOVORI

 

Kakav kapacitet baterije će imati ŠKODA AUTO vozila? Koji je procenjeni domet?

Prvi ŠKODA potpuno električni SUV, ENYAQ iV, imaće domet do 510 kilometara u WLTP ciklusu merenja.

Koliko traje baterija, čak i ako su funkcije poput klima uređaja uključene?

Uzmimo za primer CITIGOᵉ iV. U praktičnom dometu od 180 do 260 kilometara biće moguća uobičajena udobnost.

Koje su prednosti litijum-jonske baterije?

U poređenju sa drugim baterijama, litijum-jonska baterija može se pohvaliti visokom gustinom energije, zvučnim performansama i dobrim sigurnosnim karakteristikama (veliko ubrzanje) sa minimalnim efektom memorije, dugim vekom trajanja i tržišnim troškovima, koji se mogu dodatno smanjiti u narednih nekoliko godina. Litijum-jonska baterija stoga ispunjava sve ŠKODA kriterijume u pogledu svakodnevne pogodnosti, životnog veka i bezbednosnih kriterijuma.

Da li su baterije u ŠKODA EVs dovoljno snažne?

Možete biti sigurni da su svi ŠKODA EV opremljeni visokonaponskim litijum-jonskim baterijama i najsavremenijom tehnologijom koja obezbeđuje najveću moguću gustinu energije.

 

Šta znači „praktični domet“ i po čemu se razlikuje od merenja WLTP-a?

Uzmimo za primer CITIGOᵉ iV. CITIGOᵉ iV nudi domet izmeren WLTP od 260 km. Pored toga, preciziramo da ima praktični domet od 180-260 km, pri čemu se niža vrednost odnosi na neoptimalne uslove (na primer, vrlo niske spoljne temperature).

Koliko traju baterije?

ŠKODA garantuje trajanje baterije od 8 godina ili 160.000 km.

Da li se baterija može zameniti kada se kapacitet smanji?

U slučajevima pokrivenim garancijom, baterija se može zameniti. Međutim, postavili smo vrlo ambiciozan cilj da će baterija i dalje imati 80% snage nakon 10 godina, pretpostavljajući kilometražu od 15.000 kilometara godišnje. Ako se pojave neočekivane greške, mogu se zameniti pojedinačni elementi baterije.

Kako se bacaju ŠKODA EV baterije?

Srećom, baterije se mogu reciklirati i može se povratiti do 96% materijala u bateriji. Postoje dva načina za recikliranje baterije nakon što stigne u pogon za reciklažu. Ako se baterije više ne pune, mogu se jednostavno rastaviti da odvoje metalne komponente kao što su bakar i čelik. Ako su baterije i dalje napunjene, one se razbijaju na komade nakon što su zamrznute u tečnom azotu (tako da baterije ne mogu da reaguju kada se razbijaju).

Da li se EV baterije mogu reciklirati?

Recikliranje baterija je presudno za našu industriju. Li-jonske baterije se mogu reciklirati, ali su troškovi izuzetno visoki. Kako eMobiliti postaje sve raširenija, proizvodnja Li-ion baterija će se povećavati, što će dovesti do potražnje za sirovinama i rezultirati da sve više baterija dođe do kraja svog životnog veka. Ovi efekti podstaknuće razvoj jeftinijih i efikasnijih metoda recikliranja.

Koje opcije postoje za ponovnu upotrebu baterija?

Čak i nakon što je baterija završila svoj životni vek u automobilu, recikliranje nije jedina opcija. Ove baterije se mogu preraditi u uređaje za skladištenje energije, a time će se ukupan životni vek baterije produžiti za mnogo godina. Drugim rečima, daćemo našim baterijama drugi život.

Da li se litijum koji se nalazi u EV baterijama može reciklirati?

Proces ekstrakcije i recikliranja litijuma je vrlo složen, pa ćemo ga zadržati kratkim: da, najsavremenije tehnologije razdvajanja omogućavaju nam da recikliramo do 96% naših litijum-jonskih baterija i kontinuirano sprovodimo istraživanje o tome kako povratiti visok nivo vrednih materijala.

Kako ŠKODA AUTO pristupa ekološki prihvatljivom odlaganju baterija?

ŠKODA AUTO je pripremio program za sekundarnu upotrebu baterija iz automobila direktno u našim prodajnim salonima i u pogonima ŠKODA AUTO. Preostali kapacitet baterije koji više nije efikasan za rad vozila koristiće se za skladištenje energije u tehničkom radu servisnih centara i proizvodnih mesta.

Koliko su baterije sigurne u električnim automobilima?

Baterije u električnim vozilima ŠKODA imaju najviši nivo sigurnosti u slučaju nesreće, pregrevanja ili kratkog spoja. Ovi automobili se podvrgavaju zahtevnim testovima kvaliteta i sudara, baš kao i ostala vozila, i zadovoljavaju najstrože sigurnosne standarde.

Kako težina baterije utiče na vozne karakteristike?

Baterija je ugrađena u pod vozila centralno između osovina. To rezultira niskim težištem sa optimalnom raspodelom težine na prednjoj i zadnjoj osovini, što daje vrlo dobre vozne karakteristike za sportsku vožnju i krivine.

Zar baterije ne zauzimaju puno prostora u automobilu?

Naprotiv - jedna od najvećih prednosti električnih vozila je njihova prostranost i promenljivost u unutrašnjosti. Tačno je da je potrebno puno baterija da bi se osigurala odgovarajuća dužina vožnje, ali one se nalaze u podu automobila. Ne samo da im ovo sprečava da budu prepreka, već pružaju i nisko težište, što omogućava odlično upravljanje. Sam električni pogon štedi više prostora od konvencionalnih motora. Nema potrebe za velikim prenosom, a električni motori su znatno manji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Da li je prostor u CITIGOᵉ iV ograničen zbog baterije?Gde je tačno instalirana baterija?

Baterija je ugrađena u pod vozila između prednje i zadnje osovine. Ovo je najsigurnije mesto u vozilu i zahvaljujući niskom težištu pruža izuzetno dobre karakteristike upravljanja za sportsku vožnju i krivine. Prtljažnik ostaje identičan. Samo je tačka oslonca za noge za putnike sa zadnje strane morala je biti malo podignuta da bi se u nju smestila baterija.

Koliko su skupe baterije?

Generalno, baterija je glavna komponenta u ceni električnog vozila. Baterija je skuplja u manjim modelima, a jeftinija u većim modelima. Kako električni automobili postaju sve popularniji, baterije će pojeftiniti, a električni automobili će biti pristupačniji.

Postoji li razlika između baterija za PHEV (hibridne) automobile i čisto električnih BEV-ova?

Da, ima. Postoje osnovne razlike u kapacitetu i dizajnu. PHEV baterije imaju manji kapacitet i obično se nalaze prema zadnjem delu automobila, ispod drugog reda sedišta, jer vozilo takođe mora da primi motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Dizajn BEV baterija, koji generalno podseća na skejtbord, potiče od njihovog položaja u podu. Kako BEV nemaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, baterija logično ima veći kapacitet.